Burger med kikærtebøf

16/09/2018

Idag lavede jeg en lækker burger med kikærtebøf. Man kan jo lave burgers med andet end kød og det er super dejligt. Jeg elsker at lave mine bøffer med forskellige bønner. Idag blev det så med kikærter. Hurtigt og nemt at lave.

Til 5 store bøffer brugte jeg:

  • 1 ds økologiske kikærter
  • 1 rødløg
  • 1 æg
  • 3 spsk. havregryn eller rugmel
  • 3 til 4 fed hvidløg
  • 1 tsk. koriander
  • 1 tsk spidskommen
  • 1 tsk chili flager
  • 1 tsk. salt
  • sort peber

Det hele blandes i en foodprocesser, køres godt sammen. Stilles på køl i ca. 30 min så havregryn  eller rugmel kan absorbere væden.

Derefter formes farsen til 5 bøffer som du vender i lidt rasp og lægger dem på en bageplade. pensles med lidt olie og bages i ovnen i ca. 20 - 30 min. ved 200 grader varmluft, til bøfferne er gyldne og sprøde i kanterne.

Jeg brugte et grov pita brød som jeg skar i halve, smurte med pesto, lagde kikærtebøffen på, tomater, rødløg og avocado ovenpå.

Hertil serverede jeg også lækker salat, lavet af grønkål, spidskål, rødkål og masser af forskellige salater og feta ost.

Velbekomme og god fornøjelse.

© 2017 SALON ORCHID. 12 Pike St, New York, NY 10002
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started