Hjemmelavet marcipan kugler

15/12/2020

Jeg har lige lavet disse lækre Marcipan kugler, der er rullet i mørk chokolade. Jeg kan bedst lide selv at lave min Marcipan da jeg så selv kan bestemme hvor søde de skal være.

Ingredienser

  1. 300 gr mandler eller mandelmel
  2. 3 spsk sukrin melis
  3. 1 til 2 spsk mandel essens
  4. 1 til 2 æggehvide  

 Hvis du bruger smuttede mandler, starter med at male dem til fint mel i din foodprocessor. Ellers hælder du bare mandelmelet op i en skål. Bland mandelmel med resten af ingredienserne og saml dejen til en kugle med hænderne. Lad dejen hvile en times tid i køleskab. Tril dem til kugler

Jeg smeltede chokolade i mikroovnen, trillede dem derefter i chokoladen og lagde dem på bagepapir til de var tørre. 

God fornøjelse og velbekomme. pas på de forsvinder hurtigt!

© 2017 SALON ORCHID. 12 Pike St, New York, NY 10002
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started