Linsebøf med sød kartoffel

13/04/2018

Jeg elsker at lave forskellige bøffer af forskellige bønner og linser. Denne her gang har jeg lavet en bøf af linser og sød kartoffel, den smager forrygende godt. Nem at lave.

Der bliver 8 store bøffer af denne portion!

  1. 3 dl grønne linser  (6 dl kogte)
  2. 250 gr. sød kartoffel, groft revet
  3. 2 spsk knust hørfrø + 6 spsk vand
  4. 1 dl kikærtemel - eller anden glutenfri mel ( kan også bruge almindelig mel)
  5. 1 løg, fint revet
  6. 8 ramsløg blade, fint hakket  (du kan også bruge persille og et enkelt hvidløg)
  7. 1 tsk. stødt spidskommen
  8. salt og peber

Kog linserne efter anvisning på posen

Rør hørfrøene sammen med vandet og lad det trække i 10 min. til det bliver lidt gele agtig konsistens

Kom halvdelen af linserne i en foodprocessor sammen med løg, hørfrø blandingen, spidskommen, salt og peber og blend til en jævn og cremet konsistens

Kom blandingen i en skål og bland det sammen med resten af linserne, groft revet sød kartoffel og fint hakket ramsløg

Tilsæt melet og vend det grundigt sammen og lad farsen stå i 20 til 30 min.

OBS. er din fars meget våd og usammenhængende, kan du tilsætte mere mel.

Tænd ovnen på 200 grader og kom bagepapir på en bageplade

Form farsen til 8 bøffer og placer dem på bagepladen

Sæt pladen i ovnen og bag dem i 30 min

Server bøfferne med salat.

Velbekomme!





© 2017 SALON ORCHID. 12 Pike St, New York, NY 10002
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started